Kennis maken! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Lars Schluter - WaarBenJij.nu Kennis maken! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Lars Schluter - WaarBenJij.nu

Kennis maken!

Door: Lars Schluter

Blijf op de hoogte en volg Lars

25 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Mijn naam is Lars Schluter. Ik ben 15 jaar oud en zit op het OBC in Bemmel. Ik zit momenteel in het vierde jaar van mijn VWO opleiding. ik volg een tweetalige opleiding. Dit houdt in dat sommige schoolvakken in het Nederlands worden gegeven, maar sommige ook in het Engels.

Een van de dingen die ik moet doen voor deze opleiding is een maatschappelijke stage in het vierde of vijfde jaar. Dit houdt in dat ik een week lang bij een internationaal bedrijf of internationale organisatie moet stage moet lopen. De school geeft ons de keuze om zelf deze stage te organiseren of om een van de reizen die de school organiseert te gebruiken voor dit doeleinde.

De reis naar Zuid-Afrika is hier een voorbeeld van. De school organiseert elk jaar een reis naar Zuid-Afrika. Dit sprak mee erg aan. Ik heb toen een brief geschreven en ben toen gelukkig uitgekozen om mee te mogen op deze bijzondere reis. We gaan zeer veel verschillende dingen doen en dit is GEEN 'vakantie', maar eerder een hele leerzame reis. We gaan bijvoorbeeld vrijwilligers werk doen en les geven op de basisscholen in Zuid-Afrika. Een mooie bijkomstigheid is natuurlijk dat ik deze bijzondere reis kan gebruiken als maatschappelijke stage en zo deze dingen kan combineren.

Iedereen heeft ook een fundraising plan moeten maken. Zo heeft iedereen geprobeerd zoveel mogelijk geld op te halen zodat we de bevolking en de kinderen op de scholen die we gaan bezoeken iets kunnen schenken.

We gaan naar Zuid-Afrika met een relatief grote groep. We hebben al verschillende bijeenkomsten gehad. De groep is al veel hechter geworden. Dit is erg leuk en de reis komt steeds dichterbij. We gaan van 5 februari 2016 tot 28 februari 2016.