Bijna! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Lars Schluter - WaarBenJij.nu Bijna! - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Lars Schluter - WaarBenJij.nu

Bijna!

Door: Lars Schluter

Blijf op de hoogte en volg Lars

25 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Genadendal

Beste Allemaal,

het is inmiddels alweer 25 januari en we gaan dus bijna op reis! Nog maar 11 dagen en dan vliegen we naar Zuid-Afrika. We hebben al zoveel voorbereidingen gedaan en het komt nu zo dichtbij dat het allemaal wel begint te kriebelen en dit geldt waarschijnlijk niet alleen aan mij.

We hebben nog maar 1 bijeenkomst te gaan voordat we op reis gaan. We hebben er inmiddels aan een paar gehad en we hebben al heel wat voorbereidingen getroffen. De meest recente projecten waar ik en mijn groepjes mee bezig zijn geweest zijn het fundraising plan plus het fundraisen en het voorbereiden van de lesjes die we gaan geven. Als fundraising hebben we gewerkt in een ziekenhuis. We hebben daarmee wat geld opgehaald dat dus gebruikt wordt voor het goede doel. Een ander belangrijk project waar we mee bezig zijn geweest zijn de lesjes die we gaan geven. Zo hebben wij als groepje besloten dat we kinderen van ongeveer 8 jaar willen lesgeven en dat we ze voornamelijk over de verschillende soorten dieren willen leren. Het lijkt mij bijzonder om deze kinderen uit een totaal andere cultuur wat te leren over Nederland en ik hoop natuurlijk ook wat van deze kinderen te leren. Ik heb er heel veel zin in!

We hebben ook een lijst gekregen met onze buddy´s. Dit zijn jongeren uit het plaatsje waar we heen gaan, Genadendal dus, die bij ons zijn gedurende de reis. Ik heb al contace gehad met mijn buddy en het is een aardige, vriendelijke jongen die 1 jaar ouder dan ik is. We hebben ongeveer dezelfde interesses en we hebben al veel gepraat over de verschillen tussen de culturen, hoe het leven in Zuid-Afrika/Nederland is en natuurlijk over veel meer dingen. Mijn buddy spreekt prima Engels, dus communiceren is gelukkig niet heel erg moeilijk. Ook heeft hij al verteld wat we kunnen doen als we vrije tijd hebben of tijd met onze buddy's, dus het wordt vast fantastisch!

Tijd om mijn koffer in te pakken is het nog niet, maar de laatste voorbereidingen worden al wel getroffen. Ik houd jullie op de hoogte tijdens mijn reis en ik zal tijdens mijn reis ook op mijn blog schrijven.

- Lars

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Hallo, Ik ben Lars Schluter. Ik ben 15 jaar oud en ik woon in Bemmel. Ik zit op het Overbetuwe College in Bemmel. Ik doe VWO tweetalig. In Februari ga ik met met leerlingen van mijn school naar Zuid-Afrika. Mijn gezin bestaat uit mijn ouders en jongere zusje. Ik vind het erg leuk om te voetballen en om te gamen. Op deze blog ga ik iedereen op de hoogte houden die geïnteresseerd is in de reis naar Zuid-Afrika.

Actief sinds 08 Sept. 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 1773

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Zuid-Afrika

06 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: